November 11, 2011

hati IBU...

Beruntunglah mereka-mereka yang diizinkan Allah untuk bergelar IBU...kerana hanya ibu sahaja yang mempunyai hati yang tulus & ikhlas untuk anak-anaknya..

Di hadapan mata..aku menyaksikan kasih sayang seorang ibu yang tidak pernah pudar..tidak pernah lekang ingatan seorang ibu kepada anak-anaknya..walaupun anaknya telah pergi meniggalkannya hampir 10 tahun..aku lihat air mata itu tidak pernah kering sehingga ke hari ini..apabila si ibu rindukan awrah anaknya..si ibu tetap redha dengan segala ketentuan yang telah di takdirkan oleh Allah...ibu mana yang sanggup melihat anaknya pergi meniggalkannya terlebih dalu? anak yang diharapkan sebagai pewaris..anak yang diharapkan menemaninya ketika tua nanti..anak yang diharapkan yang akan menguruskan jenazahnya suatu hari nanti..tetapi hati si ibu cukup tabah & redha atas pemergiaan anaknya..

Hari ini ibu menangis lagi...menangis sedih setelah hampir 10 tahun pemergiaan anaknya...si ibu baru menetahui yang anaknya ada meniggalkan harta untuknya...ibu menangis bukan kerana gembira dangan harta tersebut...tetapi sayu mengimbau kenangan bersama anak yang dirinduinya...tidak sedikit pun terlintas dihati ibu untuk menggunakan harta tersebut bagi keperluan dirinya...sebaliknya niatnya hanya satu..mendahulukan HAJI bagi arwah anaknya..

Aku sebagai seorang anak..amat bersyukur mempunyai seorang IBU yang teramat aku sanjungi...

I love u mama...u r d best mama in d world...

2 comments:

  1. kda juga tumpang sedih & terharu dgn entry ini. alfatihah buat arwah semoga Allah aentiasa mengurniakan ketabahan dan kekuatan buat ibu Fara.

    ReplyDelete
  2. tq kak...semoga akak juga akan menjadi ibu yg terbaik utk anak2 akak :)

    ReplyDelete