July 26, 2010

Ada apa pd nama???

Pg td otw ke office mcm biase la sambil borak2 dlm kete with my hubby, kitaorg dengar radio..tajuk ari nie pasal 'nama anda'...bila keluar isu nie, mcm2 la komen dari pendengar2 pasal x puas ati nama yg mak bapak diaorg bg...

Teringat lak aku 1 cite nie, tp cite aku nie berlaku kira2 11 thn yg lepas..aku ade sorg adik lelaki (mmg dia sorg je la pon lelaki)..time tu umur dia dlm 4 or 5 thn..sejak kecik lg dia nie finatik pasal sukan..nak2 bola sepak & golf..aku pon x paham dari baby lg dia dah suka tgk golf , biase bdk2 suka tgk iklan & cartoon tp dia sorg nie tah la...pelik...haa berbalik cite pasal nama td..time tu famous gila la si Indra Putra Mahayuddin nie..betul ke ejaan mana dia nie??tah aku bukan tau sgt pasal bola sepak malaysia nie..lagi la pemain2 nyer, jauh sekali...so adik aku nie beriya-iya nak suh mama tukar nama dia jd Indra Putra..hari2 mesti dia sebut la...

adik : yeahhh!!! mama balik..ma dh tuko lum nama adik ? (dgn muka beriya-iya)
mama : dah... (dgn muka dok no)
adik : yahoooo!!! mama best la.. (dgn muka seronok giler)
mama : tp adik nak nama apa erk? mama lupe la...
(dgn muka selamba)
adik : abis mama tuko nama apa? adik nak Indra Putra.... (dgn muka kompius)
mama : alamak mama dah tua la, mama lupe..!! mama tukar nama adik Putrajaya...... (dgn muka rasa bersalah)
adik : waaaaaaaa.....tak mo......tukar balik nama adik...adik nak nama Muhammad Radzi.... (dgn klipok2 ari mata ke kiri ke kanan)

Sejak dari tu baru la adik aku rase bangga dgn nama dia sendiri..hahahaha...

No comments:

Post a Comment