July 16, 2010

naik...naik...semua nak naik...

X baik mengeluh...xpe x kira, pg Jumaat nie aku nak mengeluh gak...apa nie semua nak naik...minyak naik, gula naik, gas naik, ayam naik, BLR naik...naik la semua alang-alang nak naik sgt..tp gaji aku gak yg x naik-naik...mcm mana aku x geram...semua tu politik..aku tak percaya politik..semua ade kepentingan sendiri, last2 rakyat kat bawah nie gak yg merana...bawa naik gaji cikgu, tentera. polis...diaorg je yg naik gaji...tp bila harga brg2 naik semua effect..apa nie????mcm tu ke nak jaga kepentingan rakyat???

Last2 aku yg tersiksa, semua kena catu..kene catu jln...diaorg x tau ke tiap2 bulan aku nie kene blk kg..langkau 8 buah negeri tiap2 bulan..tu x termasuk lagi lawatan rasmi weekend ke shopping complex..abis ingat honda ku tu isi pakai air??diaorg ye la semua bole claim mana rasa..

Kena catu makan..terpaksa la aku mkn di tmpt yg panas tu tiap2 ari..tu pon klu kedai tu x naik kn harga la..

Kena catu shopping yg x ley belah...waaaa ari nie ari jumaat, mber sale lak tu..x kan nak catu sogo gak???

5 comments:

  1. betul tu fara.. smua nak naik.. gaji x naik2 camtuuuu lah jugak.. fenin2.. =(

    ReplyDelete
  2. ermmmmm tah2 bonus pon kene catu gak..

    ReplyDelete
  3. wah...bukan main marah lagi..meh la honda tu..tukar dengan moto besha

    ReplyDelete
  4. tu la kena plan beli moto la polok..baru la mcm 'pakcik monang moto'...=P

    ReplyDelete