January 2, 2011

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...semuanya telah dipermudahkan..

1) Selamat pulang ke kg mr hubby di Penang pada hari Jumaat 24/12...sempoi sempat makan sepuas2 nya...main dengan Emaan yang dah semakin petah bercakap...bawa Nazril shooping barang2 sekolah...dan sempat lagi berjalan2 bersama ibu mertuaku...ahaksss...balik dari Penang pada pagi Isnin 27/12...

2) Malam 27/12 aku telah ditahan di Selangor Medical Center ward 2B bilik 244...perasaan tak tentu hala malam tu untuk menghadapi hari esok...malam2 di hospital bertemankan mr hubby.. "tq BB coz selalu bagi semangat & sentiasa berada disisi disaat2 getir"..

28/12 jam 8 pagi aku telah ditolak ke operation theater...cuma selawat & shahadah mampu ku ucap menghadapi saat getir ini berseorangan...jururawat bersiap sedia dengan segala peralatan...pakar buis bertanya berberapa soalan...mujur docter ku mengajar bertenang & membaca berberapa potong doa...tangan ku dicucuk dengan jarum..aku diberi bius sepenuhnya...pembedahan yang dijangka akan berjalan selama setengah jam...telah berlanjutan sehingga 11.45 pagi...tepat jam 12 tengah hari aku telah stabil dan dihantar ke bilik ku kembali...sakit masih tidak terasa kerana ubat bius masih berbaki...jam 2 petang baru aku benar-benar sedar...sakitnya tak tertanggung...terdapat 3 bekas ketulan yang telah dikeluarkan docter dari badan ku...badan ku langsung tak bermaya untuk bergerak...tiub ubat penuh di badan...


29/12 jam 9 pagi docter datang melawat & mencuci luka...luka ku masih berdarah...semua tiub akan dicabut...Alhamdulillah aku tidak demam kalau tak, mesti lambat nak discharge...1st time aku try duduk & bangun Ya Allah sakitnya...tapi aku perlu kuat barulah boleh discharge..

30/12 jam 6 petang aku telah discharge...pesan mama terus pulang ke Johor..berpantang di sana kerana adik perempuanku akan bertunang...mr hubby pun bawa kereta slow je...ye la tak bole langsung terhentak kerana aku akan rasa sakitnya...on the way tu singgah la rumah member ku Arini..sori tak sempat nak hadir time dia nikah & sanding so singgah lah kejap untuk hantar barang...tapi aku tak turun pon coz tak boleh nak gerak sangat..." Taniah Rini & Selamat Pengantin Baru"...sampai di rumah mama jam 10.30 malam..


3) 01/01 jam 11 pagi adik perempuan ku selamat ditunangkan...majlis yang sangat meriah...Insyaallah ikat setahun...

Alhamdulillah semuanya telah berjalan lancar...hari nie mr hubby akan pulang ke KL sorang2...kesian kat dia...aku bercuti 42 hari...cuti sampai 04/02....next week ada appoiment docter lagi...buat masa nia dah bole berjalan sendiri tapi tempat oprate tu masih terasa sakit...

7 comments:

  1. terasa mcm bersalin ikut tingkap..(kak uji kata...bukan besha kata)...hehehe

    ReplyDelete
  2. fara, be strong.. mgkin smua ada hikmatnya.. May 2011 will bring u a prosperous and better life for u..

    ReplyDelete
  3. besha: nak wat camana pintu xda...so kene ikut tingkap la...ahaks

    ms.wid: tq2 darl...insyaallah :)

    ReplyDelete
  4. sabar ye fara...jaga diri baik2 tau...

    ReplyDelete
  5. semoga fara cepat sembuh...berpantang baik2 tau.

    ReplyDelete