January 6, 2011

bleeding semula :(

Aduh...mlm td time tgh buat entry kat blg nie tiba2 aku tersedak..batuk yang ditahan2 selama nie terlepas jg gara2 x sempat nk amik air...akibat nya luka operate ku terbuka semula..bleeding + nanah....cuba sedapkan ati...xde pape kot cket je...tp bleeding tu x nak bhanti lak...pukul 12 mlm mama pakse g klinik..coz takut bleeding x berhenti...

Sampai klinik jumpa docter..tp muka docter tu aku x confident sgt nmpk mcm budak2 lg...xpe la terpakse minta dia tgk luka aku tu...docter tu ckp "puan nie infection..kene bawa g hospital..docter di hospital kene bukak balik tempat opration nie..tgk kat dalam macam mana..patut cuci balik & baru tampal semula"...mak aiiii x kan nak bukak balik kot semua nie??cukup la sekali aku rase sakit lps oprate tu nie nak bukak & tampal balik...utk tahan batuk doc tu bg aku ubat batuk...aku try call docter yg oprate aku tu tp x berjawab..maybe dia ada emergency kot...nak g hospital muar nie takut..x mungkin la coz kalau g mesti warded lps 2 docter2 kat sana ramai yg docter praktikal..jadi tikus makmal la aku nanti..call mr hubby pon dia x bg g hospital tu..dia suh aku try call docter sampai dapat..

Balik rumah cuba bertahan..kurang gerak so kurang la bleeding...akhirnya docter call aku kul 1.24 pagi..so aku pun cite la apa yg jadi..docter suh aku tekap tempat bleeding tu dgn tisu bersih..then baring secara meniarap supaya aku bagi tekanan kat tempat tu..biar semua darah tu keluar..then tgk esk pagi mcm mana..if masih x berhenti kene blk KL jumpa dia semula...docter x bg aku mkn ubat batuk...org oprate x bole mkn ubat batuk rupenye...sebelum tu aku dah bedal 1 sudu ubat batuk...nak control batuk docter suruh aku mkn madu yg dia bekalkan tu...pelik aku caman docter kat klinik tu bole bagi aku ubat batuk???

Alhamdulillah pagi nie dah kurang bleeding...cuma cecair kuning je yang keluar cket...tgk la ptg nie camana bhenti tak..if x mmg aku kene blk KL semula la.. :(

6 comments:

  1. Alahai fara.. x sampai ati ku nak bace ang nyer post ni.. Terasa kat perut aku sndiri sampai pegang2 perut ni ha.. :( nak sgt g tgk ko.. kalau dah balik KL gtaw eh.. Be strong.. smg cpt sembuh taw..

    ReplyDelete
  2. same la.. aku pun penah operate bersalin last year.. pon duk pegang perut baca citer fara ni

    ReplyDelete
  3. kuatkan semangat...dan semoga cepat sembuh...opis jgn risau..dua jejaka kat unit fara ada utk cover...

    ReplyDelete
  4. ermm..terase saat2 operate besalin dulu..camtu la fara..kalau mandi, lap tempat operate tu kering2 tau, duk dpn kipas pun boleh..xpe,sabar2...kejap je tu, bersakit2 dahulu bersenang2 kemudian..moga ganjaran menanti dihadapan...

    ReplyDelete